GazdagMami, aki tényleg gazdag… Vajon hogyan dől hozzá a lé?

Vida Ági, a GazdagMami honlap tulajdonosa és blogírója – meggyőződésem, hogy – tényleg gazdag. Lelkileg, szellemileg és anyagilag is. Sosem turkáltam Ági pénztárcájába, de elég csak végig nézni online vállalkozása indulását, növekedését – a Kismamabloggal, bababarát nyaralással kezdte és a GazdagMamin át eljutott a RizsaNélkül.hu-ig.

Ági baba-mama pszichológus, és online marketing szakértő – nem véletlenül hívtam meg a 3. női pénzügyi önismereti konferenciára előadónak. Ági szerintem mintapélda arra, hogy valaki megtalálja az életfeladatát, s amit csinál, arra van igény. Mi több tudja, hogy milyen módszerekkel találja meg, mondjuk így most “marketingesen”, a célcsoportját, továbbá hogyan derítse ki az igényeiket. És ezt követően már semmi más dolga nincs, mint például a kismamák szükségleteire reagálni, az ő igényeiket (ki)szolgálni, vagy a kezdő netvállalkozókét. És még valami fontos: megoldást kínálni számukra, az ő kihívásaikra, problémáikra, mégpedig szakmai tudás alapján, odafigyeléssel és alapvetően pozitív életszemlélettel. Ami lényeges még: Ági nagy megvalósító, igazán a tettek embere. Nos, ez a folyamat, ilyen típusú személyiség kell ahhoz, hogy úgymond “dőlni kezdjen a lé”.

Pótjelentkezési lehetőség március 4-én szerdán reggel 8 óráig a 3. női pénzügyi önismereti konferenciára – érvényes az eredeti kedvemény! Bővebben itt – klikkelj!

– Igen, eltaláltad: így van – kezdte a beszélgetésünket Ági. – Mostanában párszor végig gondoltam, és beszélgettünk is erről a párommal… Szóval az vált világossá számomra, hogy ami évek óta történt velem, körülöttem, az mind ide vezetett, a mostani helyzetemhez. Csomó olyan tapasztalatot szereztem, ami eljuttatott oda, hogy rátaláltam az online vállalkozásra mint formára. Beletanultam, és létrehoztam a saját vállalkozásomat. Hogy mindezt a gyakorlatban hogyan lehet csinálni, ez nem véletlen, és nem szerencse kérdése. Bár nekem idézőjelben “szerencsém” volt, hogy egy olyan tanfolyamba csöppentem bele néhány évvel ezelőtt – egyébként nem is olyan régen -, ahol azonnal piackutatással indítottunk.

– Hogy lettél online vállalkozó?

– Én is úgy vágtam neki, mint mindenki. Én is azt gondoltam, hogy szeretnék csinálni valami oldalt, és ott blogolni fogok… mert szeretek írni. Nagyjából ennyit tudtam, pedig fontos, ha kitalálsz valamit, valamilyen terméket, szolgáltatást, akkor fel kell mérni lesz-e, illetve hogyan lesz belőle pénzed. A piackutatás révén, amit nagyon alaposan megtanultunk azon a bizonyos tanfolyamon, ennek segítségével fel tudtam mérni, milyen hiányok vannak a piacon, mire van igény. És aztán fel tudtam azt is mérni, hogy az igényekre tudok válaszolni.

Pótjelentkezési lehetőség március 4-én szerdán reggel 8 óráig a 3. női pénzügyi önismereti konferenciára – érvényes az eredeti kedvemény! Bővebben itt – klikkelj!

Ági így kezdett el babák alvászavarával foglalkozni például – erről volt saját élménye a két kisfia közül az egyik kapcsán. Mindent elolvasott, amit csak tudott. Neki létkérdés volt, hogy megoldást találjon, és kiderült sok más kismamának is fontos ez a téma. Aztán jött sorban a többi is termék, szolgáltatás.

– Amikor konzultálok azokkal, akik épp csak elkezdték, de ugye pont a piackutatásnál tartanak, vagy már végig csinálták az én online marketinges kurzusomat, vagy megvették az infotermékemet, ugyanarra jutnak többnyire, mint én.  A piackutatás, az igényfelmérés végén találnak egy olyan témát, amiről úgy érzik, hogy nagyon jó! Nemrégen valaki az egész élettörténetét elmesélte, és kiderült, hogy mi volt a szíve vágya, de ott kellett hagynia, és nemrégen visszatalált hozzá. Végig csinálta a piackutatást, és a kedvenc témájában egy nagyon jó réspiacot talált. Vannak olyan témák, amiknél érezzük: ez az! Amikor van rá esély, hogy találunk egy jó réspiacot, és magunkénak érezzük a dolgot, ez nagy öröm.

– Nekem az a tapasztalatom, ha van egy számunkra fontos témánk, akkor számtalan ötletünk támad azzal kapcsolatban. De nem tudjuk pontosan, hogy valójában az embereknek mire lenne igazán és tényleg igénye.

– Igen, fel is kell ismerni az igényeket. Ezt meg kell tanulni, és meg is lehet. Közben fejleszteni kell a saját önismeretünket, illetve ez is fejlődik.

Pótjelentkezési lehetőség március 4-én szerdán reggel 8 óráig a 3. női pénzügyi önismereti konferenciára – érvényes az eredeti kedvemény! Bővebben itt – klikkelj!

– Bennem nagyon megmaradt, amikor egy beszélgetésben azt mondtad, hogy szerinted te annak köszönheted a sikereidet, hogy az igényeket figyeled, és nem a saját ötleteidet akarod keresztül vinni.

– Én is az a típus voltam, aki beleszeretett témákba. Huu, de jó ötlet! Gyerünk, csináljuk meg! – gondoltam. De hiába érzem magam elhivatottnak, ha nem kell senkinek – a végén lesz egy terméked, szolgáltatásod, amibe feleslegesen belöltél időt, energiát. Most ha támad egy ötletem, akkor azt mondom: nézzük meg, van-e rá igény.

– Hogy csinálod? A megtanult piackutatási módszereken kívül milyen trükkjeid vannak még?

– Nagyon sokszor, illetve valójában folyamatosan gyűjtöm az igényeket. Megfigyelem mit mondanak az ügyfelek, a blogolvasóim, a barátaim. Nézem, hogy mire van igény. És most már az ötleteim is ilyen irányba pattannak ki! Tehát ma már az ötleteim is az igények mentén születnek. Tudatosan figyelem, mire van szükség – ha az ötletemnek nincs létjogosultsága, akkor egyszerűen elengedem. Jön majd ezer másik helyette, amire valóban van igény! :-)

Pótjelentkezési lehetőség március 4-én szerdán reggel 8 óráig a 3. női pénzügyi önismereti konferenciára – érvényes az eredeti kedvemény! Bővebben itt – klikkelj!

http://www.gazdagnok.hu/wp-content/plugins/sociofluid/images/delicious_48.png http://www.gazdagnok.hu/wp-content/plugins/sociofluid/images/google_48.png http://www.gazdagnok.hu/wp-content/plugins/sociofluid/images/facebook_48.png http://www.gazdagnok.hu/wp-content/plugins/sociofluid/images/twitter_48.png

Kapcsolódó cikkek

2 Responses to “GazdagMami, aki tényleg gazdag… Vajon hogyan dől hozzá a lé?”


  • Ágitól sokat tanulok a Rizsanélkül projektben, nagyon jók az anyagaik! Most épp az a kérdés fogalmazódott meg bennem, olvasva az interjúban leírt pályaívét, hogy nála melyik lehetett előbb: a réspiac felismerése vagy a téma ötlete (kismamák célközönsége vagy a baba-mama téma)? Melyik a fontosabb? Izgalmas nap lesz Ida, az biztos:)

  • A réspiac felismerése volt először. Elkezdtem réspiacokkal foglalkozni és egyszercsak rádöbbentem, hogy én ezt tudom.

Jelenleg nem tudsz hozzászólni.